Thursday, December 30, 2010

Masam Manis 2010

Tinggal beberapa jam jer lagik 2010 akan melabuhkan tirainya dan kita akan melangkah ke tahun baru 2011 ( yuhuuu ). Bagi aku 2010 merupakan tahun yg terlalu banyak cabaran dan dugaan.Yela, banyak cabaran maknanya Tuhan sayangkan kita idak?idak? ( ayat penyedap hati ). Tapi sesungguhnya peristiwa2 itu memang benar2 mencabar kesabaran aku sebagai seorang insan, ibu, isteri, anak dan .... ( lain2 lagi lah )..Antara sorotan peristiwa masam manis 2010.

1. Dapat baby baru...yeah yeah..ini antara peristiwa yg sgt menggembirakan aku...Ayra adalah penguat semangat aku utk 2010..yg lain2 pun la tapi its the best thing that ever happened for 2010..Thank you Allah for this gift. Alhamdulillah.

2.Hubby, aku and Adriana masuk wad..kami ni cam amik turn plak masuk wad tahun ni..macam2 penyakit daaa...hubby ngan demam, cirit-birit, operate..aku ngan demam, sesak nafas bla bla bla..adriana ngan demam, kahak, kaki kena simen bla bla bla..mujuq la ada insurans kalu tak jenuh gak la nak membyar bil spital.

3. Kembalinya bapa saudara Hubby ke rahmatullah. Ini antara peristiwa yg menyedihkan berlaku sbb ianya berlaku secara mengejut. Al-Fatihah buat Allahyarham Ayah Man, moga rohnya ditempatkan bersama org2 yg beriman. Amin

4. Tok aku masuk ICU sbb darah tinggi. Mujur lah tadak apa2.

5. Tok aku kena rompak. Habis semua barang kemas dia kena kebas. tapi yg paling sedih sampai lembik perompak tu kerjakan tok aku...sian dia..harap2 perompak tu dapat pembalasan yg setimpal sbb buat org tua2 camtuh.

Actually banyak lagi peristiwa2 yg berlaku tapi yg ni lah yg paling memberikan kesan dalam hidup aku. Hmm harapan aku moga tahun 2011 membawa lebih rezeki, kebahagiaan dan segala2 yg indah dalam hidup aku...Aminnn...Happy new year everyone..May Allah bless us all for 2011.

No comments:

Post a Comment